Marketing είναι ένα σύνολο ενεργειών και δραστηριοτήτων που κάνει μια επιχείρηση, ώστε να καταγράψει τις επιθυμίες των καταναλωτών, να δημιουργήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα καλύψουν αυτές τις ανάγκες και να τα πουλήσει αποτελεσματικότερα και αποδοτικότερα από τους ανταγωνιστές της, δίνοντας στον καταναλωτή τη μεγαλύτερη δυνατή αξία.
Το marketingplan επιτρέπει σε μια επιχείρηση να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα για την υπάρχουσα κατάσταση αλλά και την μελλοντική πορεία της επιχείρησης, προσδιορίζοντας όλες εκείνες τις ενέργειες marketing που πρέπει να γίνουν, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της.
Για την εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου πλάνου μάρκετινγκ λαμβάνεται υπόψη ο γενικότερος στρατηγικός σχεδιασμός της επιχείρησης και χρησιμοποιούνται τα εργαλεία της μελέτης διάγνωσης του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, της έρευνας αγοράς και της μελέτης βιωσιμότητας του επιχειρηματικού σχεδίου.
Πλεονεκτήματα MarketingPlan
– Αναγνώριση των επιθυμιών και αναγκών των πελατών
– Αύξηση της ζήτησης για τα προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες
– Σχεδιασμός νέων προϊόντων που καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες των πελατών
– Αναγνώριση των ανταγωνιστών και αξιοποίηση του συγκριτικού πλεονεκτήματος
– Αναγνώριση νέων ή δυνητικών πελατών
– Έλεγχος της αποδοτικότητας των εφαρμοζόμενων στρατηγικών
Το marketingplan περιλαμβάνει συνήθως και μια αναλυτική κατανομή του διαθέσιμου προϋπολογισμού για δαπάνες προβολής και προώθησης των προϊόντων/ υπηρεσιών μιας επιχείρησης, για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα.
Για να είναι αποτελεσματικό ένα marketingplan θα πρέπει να εκπονείτε από τον ίδιο τον επιχειρηματία σε στενή συνεργασία με εξειδικευμένους οικονομικούς συμβούλους, οι οποίοι είναι σε θέση να αναδείξουν τα πλεονεκτήματα μιας επιχείρησης και να την οδηγήσουν σε αναπτυξιακή τροχιά.